torsdag 26 februari 2009

Det brinner!

I dag har fyra stora affärer brunnit i Södertälje. Och de är inte de första. Knappast de sista heller. Tydligen är det en grupp som inte gillar att det säljs amerikanska saker i affärer. Extremister. Varför står McDonalds kvar? Vi har två stycken. Men kanske de själva äter där och låter bli att lägga bomber där?

Det värsta tycker jag är att jag orkar inte bry mej längre. Jag blev varken förvånad eller upprörd när jag hörde nyheterna i morse. Att bli så blasé måste vara farligt. Åtminstone väldigt fel.

4 kommentarer:

Annette sa...

Jag tror inte det har med amerikanska varor att göra, då vore ju hamburgerrestaurangerna de första de skulle angripa.
Det är fruktansvärt, det som händer, jag blir rädd för det för med sig så mycket mer, rädsla och hat och mer oro än vi orkar med.
Kram,
Annette

Annika sa...

Hej vännen.

Så otäckt med bränder.
Här i Arjeplog brann vårt enda
hamburgerställe, Frasses, ner i måndags...trist.
Det var olyckshändelse.

Kram från
Annika

NatureFootstep sa...

jag bodde där förut. Det är inte kul alls. Min familj bor kvar och det blir lite trångt i resterande mataffärer.
Man kommer ibland till en gräns då man ger upp och inte bryr sig längre. Det tjänar ju inget till och stjäl vara energi.

Karin sa...

Hej vännen! Det ligger ett litet hjärta på min nya blogg, och väntar på dig!
Kram Karin