måndag 16 februari 2009

En hyllning till min älskade mamma på 90-årsdagen

Tisdagen den 17 februari fyller min mamma 90 år. Hon är inte alls glad över det utan tycker det är hemskt att bli så gammal. Hennes hjärta är svagt och hon hör bara sämre och sämre. Men hon läser och handarbetar utan glasögon. Trots sin ålder så är hon ungdomlig, klär sej modernare än jag och är noga med sitt utseende. Utan att vara ytlig. Och hon fnissar som en ung flicka.
När jag var tonåring sa mina kompisar: "Din mamma är alltid så snygg i håret". Och hon har klass och stil. Varför fick jag inte ärva det? Men något jag ärvt är mammas styrka. Hon har stått rak i alla väder och hennes liv har inte varit lätt.
Nu när jag själv blir äldre så ser jag att mycket från hennes liv går igen i mitt liv. Sånt hon fick från sin mamma och som jag också känner igen i min dotters liv.



Älskade mamma!
Den dagen du är borta så vet jag inte hur jag ska klara mej. Du betyder så oerhört mycket för mej och jag älskar dej högt. Du har varit mitt stöd under sjukdom och svåra tider. Vi har skrattat och gråtit tillsammans. Vi kan prata om allt. Jag är glad för varje dag med dej.
Mamma, jag är så stolt över att vara din dotter.
Jag älskar dej.

4 kommentarer:

TEFROSSA sa...

Wow, tänk att ha en sådan mamma. Stort grattis till henne!

Fin blogg du har, jag tittar in litet här...

Kram,
Lena

Annette sa...

Grattis till din lilla mamma, hon är så söt, jag är alldeles tårögd här.
Kram till er från mig

Sussi sa...

Ett stort GRATTIS till din Mamma!
Vilken härlig relation ni har med varandra, sånt är så underbart bra.
Fin blogg har du också...

Tingeling Sussi

Karin sa...

Hej Nanne!
Vilka fina och ömma rader om din mamma! Jag saknar min mor enormt!
Saknar alla våra härliga telefonsamtal som kunde vara i timmar, trots att vi bodde 5 min från varandra.
Hoppas att din bihåleinflammation är bättre nu!
Försenad valentinkram till dig!
Karin