torsdag 14 maj 2009

Måste berätta

Nyss gick jag ut för att röka. Det är alldeles tyst och lugnt och jag såg en igelkott komma rulltande. Den gick in i min rabatt. Jag stod på trappan så den skulle komma precis där jag stod. Jag tog ett steg ut på gräsmattan men den vek av och gick mot mej. Jag stod blick stilla och när den kom ca 5 cm framför mina fötter så stannade den och kliade sej. Sen rulltade den vidare. Att den är halvblind har jag förstått men att den inte kände stanken från min cigarett! Den måste ju lukta fruktansvärt illa i en liten igelkottnos.

De är så söta och har vi tur får vi se ungar i sommar. Förra veckan såg vi nämligen när två igelkottar gjorde igelkottar. Och jag lovar, de gör det inte försiktigt. De gör det snabbt!

3 kommentarer:

Annika sa...

Så häftigt...
Då får du nog se ungar inom ett tag...

Kram Annika

Annette sa...

Åh så gulligt, du har väl kameran laddad så du är redo när ungarna kommer?
Ha en fin helg, vi hörs...
Kram

Karin sa...

Så spännande, hoppas att det blir några små ungar!
Önskar dig en trevlig Kristi Himmelsfärds dag!
Kram Karin