tisdag 30 juni 2009

Semester

Ja, nu äntligen har jag semester. Fyra härliga veckor framåt. Och vädret klagar jag inte på. Inte så länge jag får stanna här ute på landet och ha det bra.

I måndags arbetade jag sista dagen. Med blandade känslor. Jag var både ledsen, orolig och glad. Saken är ju den att efter mina semesterveckor är jag arbetslös. Därav ledsen. Jag har en massa planer inför framtiden. Därav oro. Ska jag klara det? Men det är klart jag gör. Och det är spännande att jobba på mina idéer. Därav glad. Snacka om mixed feelings.

Den här vackra buketten fick jag från jobbet. Helt underbar. Tack Adecco. Och tack för den här tiden. Jag har trivts alldeles utmärkt.



Tjejerna jag jobbar med bjöd på sushilunch. Tack Karin och Kattis. Ni är varma, rara, stöttande och absolut toppen. Tiden hos er har utvecklat mej.

Efter jobbet åkte jag hem och satte mej i trädgården. Svalt och skönt. Och jag bara njöt. Jag kom underfund med att jag aldrig trivts så bra med ett boende som jag gör nu. Det här är paradiset för mej. Och jag kan ärligt säga att jag kommit hem. Här stannar jag gärna resten av livet.

4 kommentarer:

Annette sa...

Visst är det skönt att känna att man hamnat rätt, precis så känner jag det också.

Synd att du slutat men du är en dam med oanade krafter så det fixar du, det vet jag;)
Må så gott i ditt paradis.
Kram,
Annette

Laila sa...

Ta semestern som en liten paus i livet för tanke vart fortsättningen ska bära...
Fortsätt håll dina drömmar vid liv!

Karin sa...

Njut av den semester, och oroa dig inte för framtiden. Lev här och nu!
Du grejar det här!
Kram Karin

Nette sa...

Hej vännen
Klart att du klarar det, dina planer menar jag. Njut av ledigheten nu riktigt ordentligt. Tids nog är det dags att ta tag i allt det andra.

Kramis
Nette