tisdag 14 juli 2009

Blodbad

Igår var jag med om något obehagligt. Jag var på sjukhuset och tog prover i armvecket. Allt gick bra, det gjorde ont förstås, men jag fick mitt plåster och så traskade jag iväg för att hälsa på mamma som ligger inne. I trappan ner från provtagningen upptäcker jag blod på min väska. Blicken vandrar vidare till armen och jisses, det bara forsar blod! Då ser jag allt blod i trappan. Jag skrek till och rusade tillbaka och fick genast hjälp. De la ner mej på en stol och efter en stund så slutade det blöda. De kallade på en städerska för att få bort allt blod i trappan. Min tröja var nerblodad och väskan. Och de tvättade av hela armen som var röd. Jag fick låna en tröja av dem.
Till slut kunde jag gå till mamma och sen ner på stan och uträtta de ärenden som jag skulle göra. Jag rörde mej i slow-motion hela tiden och när jag kom hem gick jag genast och la mej. Sen la jag mej tidigt på kvällen. Men idag tror jag att jag känner mej bättre. Det har nog tillverkats blod i kroppen under natten.

2 kommentarer:

Laila sa...

Förstår om du inte hade någon större lust att vara kvar på stan då! :-o
Vilken chock man skulle få även om det kanske inte är någon större fara.

Kram på dig! :-)

Anonym sa...

Men usch vilken mardröm, jag hatar blod!
Kram Päivi