måndag 27 juli 2009

Sista semesterdagen

Ja, fy. Sista semesterdagen och imorgon är jag arbetslös och ska anmäla mej till arbetsförmedlingen. Varför är jag så nervös? Det kommer att ordna sej.

Ev. kommer jag få hjälp med grävningen av grunden till mitt växthus. Det vore kanon för just nu känns det som om inget händer. Jodå, jag är ute och gräver varje dag men jag kommer ju ingen vart. Sen är det så mycket annat som ska göras också. Jag känner mej ostrukturerad och tycker bara att jag rör om lite på ytan. Men så fort växthuset är färdigt så kan jag ägna mej åt annat på heltid.

Trots att vi bara är i juli (jaja, i slutet då) och solen skiner och allt är grönt, så får jag lite höstkänning. Ingen fara med det för jag älskar hösten. Men än så länge njuter jag av sommaren. Pelargonerna blommar vackert och den här veckan kommer ännu fler pellar.

3 kommentarer:

Karin sa...

Det ordnar sig säkert, som du själv skriver.
Jättefin liten barnklänning du hade sytt!
Kram Karin

Laila sa...

Usch ja. Det är inte en lätt tid som kommer för dig. Men jag håller alla mina tummar för dina planer!

JAg börjar jobba imorogn. Då är min semester slut... Kom in och pyssla hos mig vet jag! :-D

Annika sa...

Lycka till med planerna med växthuset.
Du kan ju sy mer nu när du blir arbetslös...;-)

Ha det gott!
Hälsar Annika i Arjeplog