onsdag 22 juli 2009

Tänk-rosa-quilt fortsättning

Quilten är överlämnad till mamma och hon blev jätteglad. Men tyckte det var onödigt att jag gav den till henne. Hon är 90 år och antar väl att hon ska dö snart. Men jag kunde ta tillbaka den sen, sa hon. Ja, ja. Nog behöver man något vackert att se på när man är gammal också.

Idag skiner solen och jag gräver för fullt. Snart är all grässvål borta och jag kan börja gräva "på riktigt". Nog önskar jag att jag kände någon med en liten grävare. När jag frågade min äldsta son om han kände någon med en sådan så svarade han: Byggare Bob. Ja, jag är ju inte personligt bekant med den mannen så jag får fortsätta gräva själv. ;-)

3 kommentarer:

Anna i Åkarp sa...

Hihi, ja sonens rum innehåller en hel del Byggare Bob-grejer. Hade inte varit fel om vi hade fått nytta av dem. :)

Malin sa...

Hej

Nu har jag varit inne hos dig och smygläst ett tag utan att lämna någon kommentar.

Hur har du det?
Vi njuter av semester men den går alldelses för fort.

kram
Malin

Anonym sa...

Hihi, vilken rolig mamma du har :-) Quilten blev hur fin som helst!
Kram Päivi