söndag 22 november 2009

- Tjenare Vildljung! Läget?
- Eeeh, öööh, va?
- Men hallå. Hur är det med dej egentligen?
- Jorå. Det är väl bra? Tror jag.
- Vad gör du nu förtiden?
- Jadu, vad jag gör? Jag vet inte?
- Vet inte? Har du blivit sjuk?
- Närå.. inte är jag sjuk inte. Men jag vet inte riktigt vad jag gör. Hälsar på mamma ibland.
- Hur är det med din gamla mamma?
- Jo, det är bra. När jag väl kommer mej för att åka dit så piggnar hon till och får upp humöret.
- Jamen, det är väl bra? Då åker du väl dit rätt ofta?
- Hrm
- Annars då? Handarbetar du något?
- Ja, det gör jag. Jag virkar kanten på ett lapptäcke nu.
- Häftigt! När började du med det lapptäcket?
- Tja, det är väl en 3-4 år sen. Eller mer.
- Hoppsan. Syr du något då?
- Ja, jag har sytt hjärtan i helgen.
- Blev de bra?
- De blir nog bra när de blir klara. Jag hittade inte vadden. Och inget att dekorera med. Eller göra en ögla med. Till upphängning, du vet.
- Hittar inte? Har du inte ordning på sakerna?
- Nej, inte så värst.
- Du kanske borde städa?
- Jo, men jag har ingenstans att göra av grejorna
- Nänä, du kanske ska kasta lite?
- Nja, det är ju saker jag behöver.
- Men något måste ju väl syssla med? Du är ju arbetslös. Du borde ha all tid i världen.
- Jo, man kan tycka det. Jomen, jag diskar, ibland. Tvättar. Fast det var länge sen. Handlar. Varje dag. Lagar mat. Kollar mail.
- Det kan väl inte ta så mycket tid? Är du mycket på nätet?
- Jadå. Jag är där jämt.
- Och gör vaddå?
- Läser mail. Kollar tidningar.
- Mer då?
- Spelar?
- Vaddå?
- FarmVille

Och där, mina vänner. Där kan ni hitta mej. Jag lever genom FarmVille numera. Hinner inte med någonting. Jag försummar allt och alla. Men jag ska sluta. För jag kan sluta. Jag ska bara så sånt som tar flera dagar att gro. Men sen måste jag ju in och skörda träd och ta hand om djuren. Och skicka gåvor. Och hjälpa grannar. Och ta emot gåvor.

5 kommentarer:

Karin sa...

Vilket härlig inlägg!
Har aldrig hört talas om Farmville, men ska kolla....
Önskar dig en mysig advent!
Kram på dig!
Karin

Nette sa...

Det var ett skoj inlägg...men jag trodde du skulle tala om vem det var som ringde....*s*
Lycka till med ditt spelande vännen jag håller mig till symaskinerna även i fortsättningen.

Kramis
Nette

Annette sa...

Har inte glömt hur jag fastnade vid det där rackarns spelet som jag alltid höll på med innan armen gav vika så inte vågar jag mig på ditt FarmVille, nej hu nej.

Hoppas ni har det bra därhemma, ha det så gott i helgen, vi hörs.
Kram

Cia sa...

Hahaha vad jag skrattade gott åt ditt inlägg :-) sådär var jag med i början men har definitivt lungnat ner mig med FV och har faktiskt deletat 7-8 andra spel så nu har man ett liv, eller?!

Kram Cia

Annette sa...

Gokväll i stugan.
Jag är slö, jag vet, men det verkar som jag inte är helt ensam om det epitetet;)
Önskar dig och de dina ett gott slut på det gamla året och ett ännu godare 2010.
Vi hörs.
Kram