fredag 23 april 2010

Jag har tråkigt

Ja, jättetråkigt. Visst har jag en massa att göra men jag ids inte. Jag sitter framför datorn istället. Och då kom jag på att jag kan ju skriva här för att chocka alla som till äventyrs läser min blogg.

Inte mycket som händer i mitt liv egentligen. Mamma mår bra. Jag mår bra. Är fortfarande arbetslös och kämpar hårt med ekonomin. Men det ska väl bli ändring på det också så småningom. I höst går mina a-kassedagar ut och jag hoppas jag fått jobb innan dess.

Jag har bestämt mig för att bygga klart mitt växthus i sommar MEN inte göra det frostfritt som jag tänkt från början. Istället ska jag skyffla igen hålet och bygga ovanpå. Ett kallväxthus har jag både råd med och nytta av. Jag kan driva upp fröer på våren och på sommaren kan jag ha gurka, squash och spansk peppar där. Bland annat. Eller så sår jag gräs där jag grävt och struntar i det hela. Jag får se.

Något företag kommer jag heller inte starta. Har jag äntligen bestämt mej för. Jag ska fortsätta sy och sticka men jag ska försöka börja sy kläder också. Jag är ju händig så det måste jag kunna lära mej.

Hoppas att ni alla får en härlig helg. Det ska bli sol men kyligt sägs det.

1 kommentar:

Nette sa...

Oj det var mycket ändringar på en gång men det är klart att du klarar av att sy kläder...så svårt är det inte. Lycka till och du vet var jag finns om du undrar över något. Kramis Nette