söndag 17 oktober 2010

I'm back

Ja, nu ska jag äntligen försöka komma igång med bloggandet igen. Det har gått åt alldeles för mycket tid till Facebook och alla spel där. Jag känner mej lite trött på det. Fast vissa spel kommer jag fortsätta med.

Vad har hänt då? Jo, vi har flyttat mamma till ett äldreboende och tömt hennes lägenhet. Det var jättejobbigt men förra veckan blev vi klara. Så skönt det känns. Och nu är det dags att äntligen få ordning här hemma. Det är tre år sen jag flyttade in och det ser fortfarande ut som om jag är nyinflyttad. Dessutom har jag byggt på alla högar med nya saker från mammas lägenhet. På något sätt ska jag väl få ordning här.

Jag är fortfarande arbetslös och ska börja på något som heter Jobb och sysselsättningsgaranti. Vi får väl se hur det går. Joakim är också arbetslös men ska börja på en utbildning som af håller med. Det ser han fram emot och det är jag glad för. Jag hoppas han snart ska få jobb och kan flytta hemifrån. Vi sliter ganska hårt på varann även om det är lugnt för tillfället.

Inga kommentarer: