onsdag 20 oktober 2010

Ingen snö

Nej, än har vi inte fått något snö. Trots varningar. Men den kan vara på väg för den är norr om Stockholm nu.

Idag har jag varit hos äldsta sonen och där fastnade jag framför tv:n. Först såg jag slutet av Oprah och sen var det Extrem makeover - home edition. Tårarna sprutade naturligtvis. Men vad roligt att se tv och all reklam är ju helt ny för mej.

När jag åkte hem såg jag att J försökt få tag i mej så jag ringde upp. De hade ringt från mammas boende och berättat att mamma åkt in på sjukhus. Hon har haft tungt med andningen ett tag och det beror nog på att de kollat pacemakern. Enligt mamma ställde de inte om någonting men ändå har hon blivit dålig. Det här har hänt förut en gång och då blev hon också inlagd på sjukhuset. Men hon syresätter tydligen blodet bra och jag får veta senare ikväll om hon läggs in eller inte. Om hon gör det så åker jag dit imorgon och hälsar på.

Men vilken skillnad det är nu mot när hon bodde i lägenhet. Då blev jag smått hysterisk så fort något hände. Nu tar jag det så lugnt för jag vet att de på boendet håller koll på henne.

Inga kommentarer: