söndag 31 oktober 2010

Inte mycket

Nej, inte mycket har hänt. Det är väl därför jag varit tyst. Jag har varit på af och jag har plockat lite här hemma.

I tisdags var jag på anhörigfika på mammas boende. Det var trevligt och trevligast var att mamma orkade sitta med även om hon inte hörde någonting. Den elfte ska hon få hörapparat och jag håller både tummar och tår för att det ska fungera. Stackars mamma är så trött så hon vill bara sova hela tiden.

Idag har jag rensat på mina två bord och bäddat rent. Det känns riktigt fint här nu. Om man blundar för alla kassar och kartonger.

Jo, en häftig sak har ju hänt. Igår kväll knackade det på dörren och utanför stod Jennie, Kajsa, Johan och Jesper. Jag bara stod och stirrade för jag visste inte att Jennie och hennes familj var här nere. Sen blev det kramkalas förstås. De var bara här en kort stund och idag åkte de hem. Men jag fick iaf träffa dem. Det är jag så glad över.

1 kommentar:

Häxmamman sa...

Jobbigt när man måste flytta en nära anhörig till ett boende/Kramar i massor till dig