lördag 23 oktober 2010

Snö

Igår kom det massa snö. Men den smälter idag för det är varmt. Alltså hade vi vinter igår. Vår idag. Det är sommartid och träden visar att det är höst. Man kan ju bli förvirrad för mindre.

Idag är det lördag och jag städar. Har diskat och nu satt på tvättmaskinen. Rumsbordet är snart tömt på allt onödigt. Ja, jag vet. Allt det onödiga ligger just nu i min säng men det ska snart plockas bort och läggas ... ja, någon annanstans. Det är ju så hemma hos mej att:

- jag ska plocka undan de här katalogerna
- då måste jag ta bort kartongen som står för skåpet som katalogerna ska ligga i
- om jag ställer kartongen där? Ja, då måste jag ta bort kassarna som står där
- osv. osv. osv.

Rörigt? Mmm. Men jag gör mina tappra försök iaf.

1 kommentar:

Anna i Sandviken sa...

Usch och fy, jag tycker det är jättejobbigt när det blir sådär. Men att lyckas göra något åt det, det är ju en helt annan femma ...