fredag 25 februari 2011

Äntligen

Ja, äntligen släpper kylan och det har blivit varmare. För ett par kvällar sen var jag väldigt nära att ge upp. Hur charmigt är det att vakna till 17 grader? Och inget vatten i köket. Och iskallt drag från golvet, precis under min säng. Men tänk så fort man glömmer. Jag fick låna ett element som värmde upp bra. Och idag kom vattnet tillbaka. Livet leker.

Idag har jag bakat snickerskakor. Mitt barnbarn Johanna gav mig receptet. Så gott tänkte jag och åt dessa kakor till en kopp te. Mycket gott tänkte jag och tog fler kakor. Åh, vad gott men... varför mår jag illa? Blä, aldrig mer snickerskakor. Men efter flera timmar och middag så mår jag bra igen. Nu tar jag det säkra före det osäkra och äter smörgåsrån med pepparrotsost till teet. Det blir nog lite mer te sen och då kanske EN kaka kan få slinka ner.

En kompis till mig har fått praktik på en affär med begagnade saker, som ska öppna i mitten av mars. De tar bara emot såna som är i fas 3 och eftersom jag är i ettan så får jag inte börja där. Men det gav mig en idé om att söka i andra såna affärer. Jag ska försöka nästa vecka.

Inga kommentarer: