tisdag 29 mars 2011

Ny kvinna?

I fredags var jag och klippte av mig mitt långa hår. Det var verkligen behövligt för det var så risigt och slitet. Dessutom var jag trött på långt hår. Nu klipptes det strax ovanför axlarna och ser friskt ut igen. Visserligen trivs jag inte i det. Jag har svårt att få någon volym men jag testar olika metoder. Det ger sig nog så småningom.

När man gör om sig lite så vill man gärna fortsätta. Jag köpte ny mascara och har börjat fundera på kläder. Inte för att jag har råd nu men så småningom ska jag väl kunna köpa kläder. Om jag bara får ett jobb.

Nyss tittade jag på första avsnittet av Trinny & Susannah. Två engelska stylister som ska göra om en del människor i Sverige. Där var en kvinna som hade bröstcancer ungefär samtidigt som jag. Hon har gjort en rekonstruktion vilket inte jag har. Kanske dags att jag bestämmer mig? För det är ju så att man känner sig inte som en kvinna med bara ett bröst. Det är nog därför jag bara förfallit de senaste åren. Men det är lika bra att erkänna. Utseendet betyder väldigt mycket. Både i möte med andra människor och för sin egen självkänsla. Jag menar inte att man måste vara vacker och smal men man ska göra det bästa av det man har.

För övrigt väntar jag på besked. I torsdags var jag på intervju på Ranstad och jag ska presenteras för ett jobb som vd-sekreterare. Jag skulle få besked den här veckan och gissa om jag väntar. Jag bär mobilen med mig hela tiden.

3 kommentarer:

Karin sa...

Önskar dig allt gott, och så håller jag tummarna om ett nytt jobb till snart.
Själv går jag i pension om 1½ månad, jag fyller 63 till sommaren. Det ska bli riktigt härligt.
Kram Karin

paula i pörtet sa...

Tyvärr krockar Trinny o Susannah så jag inte har chans att se det, kanske finns det på nätet, tycker dom är bra! Jag förfaller också, men det beror på att jag har tappat lusten när jag inte behöver varken klä upp mig eller fixa till mig...ute på skogen kan man se helt naturlig ut, "ler". Jag klippte ju mig nyss, av med säkert 30 cm, men jag var färdig med det, så det var mest skönt.
Hoppas du får ett positivt besked, var i landet bor du, är det dåligt med lediga jobb?
Kram

Pass4Sure sa...

i love this blog posting i really enjoying to reading this thanks for sharing this blog.