lördag 26 mars 2011

Skön lördag

En riktigt stressfri och lugn, härlig lördag. Det blåser friskt men inte fullt så illa som de senaste dagarna. Jag har varit till affären och då köpte jag bl.a. två ranunkler och en bok. Jag ska lägga mig tidigt ikväll och läsa min bok. Det är Elsas mode av Sofi Fahrman. Jag började på den när jag satt och väntade på bussen och den verkar bra.

Dessutom köpte jag en påse tomatfrön och imorgon ska jag försöka få igång mig själv och göra en massa nytta. Bl.a. så frön. En dröm den här våren är att ha en massa tomater i olika former och färger. Dels ska jag kunna äta solvarma tomater under sommaren, dels göra tomatsås att lägga i frysen i höst. Jättebra bas till köttfärssåser, grytor, soppor m.m.

Nu ska jag fortsätta slappa ett tag innan det är dags för matlagning. Det blir kotletter, potatisgratäng och bearnaissås här. Mums fillibabba.

Kram
Anette

Inga kommentarer: