fredag 25 mars 2011

Var är våren?

Jag har suttit och läst en del trädgårdsbloggar och överallt skrivs det om krattning, vårblommor, fågelkvitter, knoppar och sol. Men hallå!!! Var bor allihop? Här är det kallt. Och framför allt så blåser det smådjävlar. Iskalla sådana. Ingen idé att gå ut och kratta bort fjolårslöven. De skulle inte stanna kvar i de prydliga högar jag brukar kratta ihop. Och inte en enda knopp har jag sett till. Nä, våren är definitivt inte här än. Även om snön försvinner mer och mer. Och vi går ju mot rätt håll. Eller hur.

Idag har jag varit och klippt mig. Nu är allt det risiga borta och håret når till strax ovanför axlarna. Jag ser inte så kul ut idag men ska tvätta håret med mitt nya schampo och använda root lift. Sen kan jag måla ögonfransarna med den nya mascaran. Hihi, lite vårkänslor tror jag minsann att det är i alla fall. Inombords.

Den här helgen ska jag försöka leta fram våffeljärnet. Vi har inte ätit våfflor på flera år och nu är jag sugen på det. Med vispad grädde och hallonsylt. Kanske jag ska slå till också och köpa frysta hallon, tina dem och sen röra med socker så jag får en "hemgjord" hallonsylt. Jo, det låter gott. Jag ska även prova att göra chokladmarmelad från ett recept jag såg på en blogg. Låter inte det ljuvligt gott?

Kram
Anette

Inga kommentarer: